پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
حضور روسای دانشگاه‌های عراق در پارک علم و فناوری خراسان رضوی

در هفته علم و فناوری ایران و عراق رقم خورد:

حضور روسای دانشگاه‌های عراق در پارک علم و فناوری خراسان رضوی

- 1402/07/18

در هفته علم و فناوری ایران و عراق، هیئتی متشکل از 24 تن از روسای دانشگاه‌های عراق از پارک علم و فناوری خراسان رضوی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، به مناسبت هفته علم و فناوری ایران و عراق، جمعی از روسای دانشگاه‌های کشور عراق در روز سه شنبه هجدهم مهرماه از پارک علم و فناوری خراسان رضوی بازدید کردند.

در این جلسه محمد علی‌نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ایران این است اقتصاد مبتنی دانش را بنیانگذاری کند. این موضوع به ما کمک می‌کند در جامعه بین المللی نیاز‌های های خود را مستقل برطرف کنیم و در بازار‌های جهانی حضور یابیم.

به گفته وی، در واقع در پارک‌های علم و فناوری هم نیاز‌های کلان کشور رفع می‌شود و هم  از ایده‌های کوچکی که می‌تواند در بازار کشور سهم داشته باشد حمایت می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: پارک خراسان از بهترین پارک‌ها در کشور است و  در دوره جدید با حضور دکتر میرزائی بلوغ بسیار خوبی در حوزه فناوری رخ داده است که تجربیات را منتقل خواهد کرد. امیدواریم به زودی توسعه محصولات فناورانه را بین دو کشور جشن بگیریم.

مسعود میرزائی، رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم، افزایش دیپلماسی علمی و فناوری است و با تاکید ریاست محترم جمهور در زمینه تبادل فناوری با کشورهای همسایه و منطقه گام‌های بزرگی برداشته شده است.

وی افزود: ماموریتهای ویژه "افزایش رفاه اجتماعی" و "ارتقای اقتصاد دانش‌بنیان" و همچنین "توسعه فناوری بر اساس نیازهای کشور و ظرفیت موجود" تا رسیدن به استقلال فناوری در دستور کار این پارک قرار گرفته و برای تحقق آنه‌ا برنامه ریزی شده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: بیش از 12 مرکز رشد و پردیس تخصصی با توجه به ظرفیت هر منطقه در استان خراسان رضوی ایجاد شده است و توانایی صادرات هوش مصنوعی، صنایع معدنی، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی بخشی از فناوری‌هایی است که توسط شرکت‌های این پارک قابل انجام است.

ایهاب ناجی العتابی، نماینده وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق گفت: وزارت علوم عراق با ایجاد تشکل‌هایی، افزایش پژوهش و ارتقای سطح دانشگاه‌های خود را در مسیر رفع نیازهای جامعه در دستور کار قرار داده است.

ایهاب ناجی العتابی تاکید کرد: جمهوری عراق در نظر دارد با ایجاد تعاملات با جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های عمیق‌تری در جهت توسعه فناوری و دستیابی به تکنولوژی را آغاز کند.

شایان ذکر است هم‌زمان با برگزاری اولین نشست مشترک فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق پنل تخصصی انتقال تجربه روسای پارک‌های علم و فناوری ایران برگزار شد.

در دامه نیز از چهار شرکت احیادرمان پیشرفته، کارا طب فاخر گستر پویا، بهپویان امین منتظر، شرکت نیروگاهی آهار شرق، بازدید به عمل آمد.

دانلود پیوست خبر مسعود میرزائی شهرابی مسعود میرزائی شهرابی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.